Kjell Gädda työskentelee karaokeravintola Tiikerihain pubipäällikkönä Tampereella. Ravintola on perustettu vuonna 2009 ja karaokea siellä lauletaan seitsemänä päivänä viikossa. Asiakaskunta koostuu juuri täysi-ikäistyneistä nuorista aina yli 80-vuotiaisiin senioreihin asti. Karaoke on asiakkaille tärkeää, ja vastuu sen järjestämisestä on karaoke- ja DJ-tapahtumiin erikoistuneella Popmasterilla.

 

Pirkanmaan Osuuskaupalla on viisi pubia, joista kolmessa lauletaan karaokea. Popmaster hoitaa karaoken järjestämisen niistä jokaisessa. Tiikerihaissa lauletaan joka päivä, joten tason pitää olla korkealla illasta toiseen.

– Popmasterilta tullaan ennen karaoken alkua varmistamaan, että laitteisto toimii. Seitsemältä asiakkaat toivotetaan tervetulleeksi ja ilta saadaan käyntiin. Jos alussa on hiljaisempaa, vetäjät voivat laulaa itse ja nostattaa näin tunnelmaa. Pidän myös siitä, miten he huomioivat esimerkiksi syntymäpäiviä tai polttareita viettäviä ryhmiä, Kjell kertoo.

– Popmaster ei ole pieni ja tuntematon yritys, vaan he järjestävät karaokea erittäin monessa ravintolassa ympäri Suomea. Ihmiset tuntevat Popmasterin ja sillä on hyvä maine. Tiedän jopa kanta-asiakkaita, jotka seuraavat tiettyjä juontajia ja tulevat laulamaan juuri niinä iltoina, kun heidän suosikkinsa ovat töissä, Kjell naurahtaa.

“Ammattitaitoisia työntekijöitä”

Aiemmin karaokea piti talon oma henkilökunta. Tiikerihaissa kuitenkin todettiin olevan kannattavampaa, jos karaoken järjestäminen ulkoistetaan. Yhteistyö onkin sujunut hyvin eikä Kjell keksi Popmasterista kuin positiivista sanottavaa.

– Heiltä ostamamme palvelu sisältää vain juontajan, koska karaokelaitteet omistamme entuudestaan. Järjestely toimii ja Popmasterin työntekijät huomaavat, jos laitteistoa pitää esimerkiksi huoltaa tai meidän täytyy hankkia jotain uutta. Popmaster pitää huolen siitä, että laitteet toimivat, Kjell kertoo.

– Minulla on yhteistyöstä Popmasterin kanssa ainoastaan hyvää sanottavaa. Jos tulee jotain ongelmia tai kysyttävää, ei tarvitse kuin soittaa ja asiat järjestyvät. Harvoin on tosin tarvinnut, juontajat ovat niin päteviä työntekijöitä, Kjell sanoo.

Apua työnkuvan ulkopuolella

Vaikka karaokevetäjien rooli on juontaa, he auttavat tarvittaessa Tiikerihain henkilökuntaa muutenkin. Yhteydenpito pelaa ruohonjuuritason työntekijöistä aina toimitusjohtajaan asti.

– Kiireisinä iltoina he avustavat mahdollisuuksien mukaan esimerkiksi astioiden keräämisessä. Se ei ole mikään velvoite, mutta heille on kerrottu, että näin voi tehdä. Kappaleiden aikana saattaa olla muutama minuutti aikaa auttaa. Se helpottaa myös meidän työtämme, Kjell kiittelee.
– Voin suositella Popmasteria; juontajat ovat ammattitaitoisia ja heidän kanssaan on helppo työskennellä. Pubipäällikkönä olen huomannut, että kun karaoke soi, on baarissamme tunnelma kohdallaan, Kjell kiteyttää.

 

LUE MYÖS:
Kymmenen syytä valita Popmaster ravintolaan
Lue yksityisasiakkaiden antamia palautteita Popmasterista